Top Social

Beauty, Fashion and Lifestyle blog

[ Fitness ] What you must know about Vegetarians

Hey, Sexy! 


What exactly is a “vegetarian”?


  • Ovo-Lacto vegetarian- includes both eggs & dairy/ Iekļauj olas un piena produktus

  • Ovo vegetarian- includes eggs but no dairy / Iekļauj olas, bet ne piena produktus

  • Lacto vegetarian- includes dairy but no eggs - Me ;) / Iekļauj piena produktus bet ne olas - ES  

  • Vegan- follows a plant based diet with no animal products such as eggs, dairy, honey- unless you are currently a vegetarian, I wouldn’t recommend starting off as a vegan / iekļauj augu kultūru diētu, kas nesatur dzīvnieku izcelsmes produktus kā olas, piena produkti, medus u.c. - ja nēesat jau veģetārieši, tad neiesaku uzreiz mesties un kļūt par vegānu.
ENG: After explaining the difference I will let U know the product I eat daily to get all the necessary vitamins for my body to feel good. As I am now on my way to a very super cool & fit body. I am thinking maybe to go Ovo/lacto vegetarian as eggs are high in protein. But will see, as I eat a lot of nuts, soy, lentils and diary products I believe I get enough protein. Why I am talking about it? cause it is helps to build muscles. :) If I don't get enough protein all my hard work won't pay off. So I hope now you understand a bit more the difference between the vegetarian types and what we eat on daily basis :)

LV: Tā kā esmu izskaidrojusi atšķirību starp veģetāriešu tipiem, tad tutpinājumā pastāstīšu, ko mēs ēdam un ko varat ēst jūs, lai uzņemtu visu nepieciešamo mūsu ķermenim, lai tas justos labi. Tā kā esmu ceļā uz sperīgu un sportisku augumu :) es apsveru domu varbūt spert soli atpakaļ un kļūt par Ovo/lacto veģetārieti, jo olas baltums satur daudz tīra olbaltuma.  Bet redzēs vai to darīšum tā kā ikdienā lietoju daudz riekstus, soju, lēcas un piena produktus, tad man šķiet, ka es olbaltumu uzņemu gana daudz. Kapēc es tik daudz runāju par olbaltumvielām? Jo tās palīdz veidot muskuļu masu. :) Ja olbaltumvielu nav pietiekami, tad viss mans smagais darbs ir vējā un no muskuļiem ne vēsts.  Ceru, ka tagad jūs saprotat nedaudz vairāk atšķirību starp veģetāriešu tipiem un ko mēs ikdienā lietojam uzturā. :) 


Vegetables and Foods High in Protein: / Dārzeņi un ēdieni ar augstu olbaltumvielu saturu

Beans, Lentils, Soy Beans, Adzuki Beans, Legumes, Broccoli, Brussel Sprouts, Spinach, Zucchini, Asparagus, Tofu, Chickpeas, Pumpkins / pupas, lēcas, sojas pupas, pākšaugi, brokoļi, briseles kāposti, spināti, cukīni, sparģeļi, tofu, zirņi, ķirbji.

Vegetables and Foods High In IronDārzeņi un ēdienu ar augstu dzelzs saturu

Kidney Beans, Soy Beans, Spinach, Broccoli, Brown Rice, Lentils, Tofu, Sesame Seeds, Red Lentils, Asparagus, Kale, Prunes/ pupiņas, sojas pupiņas, spināti, brokoļi, brūnie rīsi, lēcas,  tofu, sezama sēklas, sarkanās lēcas, sparģeļi, virziņkāposti, žāvētas plūmes

Vegetables High in calcium:/ Dārzeņi ar augstu kalcija saturu

Kale, broccoli, Green Beans, turnip greens, bok choy, carrots, Tofu, Seaweed, Beans, lentils, Quinoa, Brown Rice, Rye, Oats, Almonds, Walnuts, Hazelnuts, Wild lettuce, sesame seeds, and soy milk / Virziņkāposti, brokoļi, zaļās pupiņas, rāceņu laksti, ķīnas kāposti burkāni, jūras zāles, pupas, lēcas, kvinoja, brūnie rīsi, rudzi, auzu paŗslas, mandeles, valrieksti, savvaļas salāti, sezama sēklas, un sojas piens

ENG: What about you? Do you eat meat? and If yes - do you think you eat healthy? :)
Tell me - I am very interested to know. Have a fun and lovely day!
Hugs , L.

LV:  Kā ir ar tevi? Vai lieto uzturā gaļu? Un ja jā- vai tev šķiet, ka kopumā ēd veselīgi? :)
Pastāsti man- man ļoti interesanti zināt kā ir citiem.
Lai jautra un jauka diena!
Ar Apskāvieniem,  L.
6 komentāri on "[ Fitness ] What you must know about Vegetarians"
  1. Es pārsvarā esmu Ovo-Lacto vegetarian kategorijā, taču ikdienā sevi par veģetārieti nesaucu, varu apēst arī zivs gabaliņu, vai desmaizi, ja ļoti gribās, bet tas notiek reti. Daudz ēdu augļus, salātus, sierus, garšo makaroni un kartupeļi (kurus nevajadzētu tik daudz ēst). :D Man prieks, ka ēdienu izvēle kafejnīcās paliek plašāka, agrāk gan bija grūti pasūtīt kaut ko bez gaļas par saprātīgām naudām.
    Forši, ka centies saskaņot fiziskās aktivitātes ar savu ēdienkarti. :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Pareizi ir piespiest sevi no kaut kā atteikties nav pareizi, man tas nāca ļoti viegli, principā no gaļas bija iespēja atteikties ar tādu atvieglojuma sajūtu, jo nedzīvoju vairs kopā ar gaļēdāju, tagad kad savu ēdienkarti izvēlos pati, arī zivis un olas mani neuzrunā. Un lar restorānu piedāvājumu es tev piekrītu, ir patiesi forši, ka ir no kā izvēlēties :)

      Dzēst
  2. Sveiki! Vēlējos mazliet papildināt raksta minēto info (varbūt arī nedaudz palīdzēt ar padomu).
    Pats esmu kādu laiku bijis gan vegāns, gan arī svaigēdājs un tai pat laikā fitnesa treneris :) No savas pieredzes varu teikt, ka vegāniem un it īpaši svaigēdajiem pietiekama olbaltumu uzņemšana tomēr var sagadāt problēmas- lielu daļu olbalbaltumu vismaz svaigēdāji uzņem ar riekstu, sēklu palīdzību- tajos atkal ir pārāk daudz tauku. Ar pākšaugiem kā nu kuram- pašam ir nācies saskarties ar to, ka lielos daudzumos tie rada gremošanas problēmas.
    Gavlenais princips, kurš būtu jāievēro- olbaltumvielu sabalansēšana. Nosacīti katra produkta olbaltumu patiesais daudzums ir nevis tas, kurš teorētiski tiek uzrādīts dazādos materiālos, bet gan limitejošās aminoskābes daudzums. Respektvī itkā produktā var būt daudz olbaltumu, bet, ja kāda no neaizstājamām aminoskābēm būs procentuāli maz, arī citas aminoskābes netiks asimilētas. Tā tas ir ar visiem produktiem- arī dzīvnieku olbaltumiem, atšķirība tikai tāda, ka parasti dzīvnieku olbaltumos vairāk vai mazāk ir visas neaizstājamās aminoskābes.
    Ko darīt praksē? Jācenšas ēst pēc iespējas plašāks savietojamu produktu klāsts, tādejādādi viena produkta aminoskābju vērtība cels arī cita produkta vērtību. Diemžēl tur praksē vismaz sākotnēji iekrīt daudzi svaigēdāji un vegāni (es tai skaitā). Jo tas prasa pastiprinātu iedziļināšanos un plānošanu, kas ikdienas steigā šad tad grūti realizējams.
    Bet par veģetārieti būt gan nav problēmu, jo piena produktos tomēr ir gana daudz olbaltumu. (Pats šobrīd neēdu ne gaļu, ne zivis ne olas).
    Ak jā, vel viena lieta- no sojas produktiem ieteiktu atturēties, jo tomēr pasaulē lielākā daļa sojas pārtikas rūpniecībā ir ģenētiski modificēta.. :)
    Katrā ziņā ikdienā audzet muskuļus, sportot un pilnvērtīgi justies ir iespējams pilnīgi iztiekot bez gaļas :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Paldies par ļoti noderīgo informāciju. Ir patiesi interesanti dzirdēt arī pieredzi un ieteikumus no cilvēkiem, kuri ar tomir saskārusies. Tā kā es vēl esmu pašā pirmajā, ja tā var teikt, stadijā, tad man jebkura šāda informācija sagādā patiesu prieku. Tātad pirmais uzdevums ēst dažādi , un nepārspīlēt ar soju :)

      Dzēst
  3. Gandrīz 3 gadi riņķī kā ovo-lacto veģetārietei.
    Ir bijuši momenti, kad liekas, ka tik grūti, it īpaši ziemās, kad netieku pie lauku labumiem tik daudz kā gribētos, bet, lai arī kā būtu, nenožēloju un esmu priecīga, esot veģetāriete. Viens no labākajiem lēmumiem dzīvē, noteikti vismaz laiciņu jāpamēģina katram. ^^
    Interesants raksts. :]

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. O, Cik forši savā pulciņā apzināt, ka mēs tādi esam vairāki :) Man nekas nav pret tiem, kas nepiekopj šādu dzīves veidu, bet ar lielu cieņu noskatos uz tiem, kas tā dzīvo jau daudzus gadus un uzskata, ka tas ir labākais, kas ar viņiem noticis :) Tapēc priecāšos dzirdēt foršas receptes, ieteikumus, Kur dabūt, ko pagaršot un kā izbaudīt pilnībā šādu dzīvesveidu :)
      Paldies par to, ka padalījies :)

      Dzēst

Auto Post Signature